
Hoe kan je iets, wat hij de Nederlandse Songfestivalstemmer wil laten geloven, “het trots zijn op zijn overleden ouders” zo naar de Filistijnen helpen in plaats van naar de final
Vorig jaar hadden we al heel veel kritiek op de commissie die de twee glanspareltjes (Mia & Dion) hadden uitgekozen om hun geweldige zangtalenten.
Nu hebben ze gekozen voor een wannabe-artiestje uit de provincie waar miljoenen Euro’s naar toegaan om hun taal te promoten, te weten Friesland.
Normaal zou je toch verwachten dat als er iemand wordt gekozen om Nederland te vertegenwoordigen, deze aan een antecedenten onderzoek wordt onderworpen en wordt gekeken naar hun psyche en daarmee kunnen voorspellen of hun ‘artiesten’ tegen de druk kunnen die op hun schouders komt te liggen.
Deze commissie faalt dus duidelijk weer. Onze, nou ja jullie niet de mijne, Joost Klein wordt gediskwalificeerd omdat hij, naar zeggen, een vrouwelijke medewerkster van de EBU zou hebben bedreigt.
Jahoor Joost, geloof mij, je ouders zullen net zo trots op jou zijn als een aap met zeven gouden lullen. NOT!
Wordt het niet eens tijd om dat hele Songfestival gebeuren maar eens af te schaffen. Niet alleen de Nederlandse deelname maar dat hele Songfestival.
Het is te groot geworden en het is een platform geworden vol met politieke uitingen die volgens hun regels verboden zijn maar die zij toch telkens niet weten te voorkomen.
Vroeger zag je het al in de Oostbloklanden die elkaar hoge punten gaven en nu zie je het weer terugkomen bij de deelname van Israël. Dit meisje zou vanavond wel eens hoge ogen kunnen gaan gooien omdat veel mensen haar een hart onder de riem willen steken en als uiting tegen antisemitisme op haar zullen gaan stemmen.
Als Joost vanavond mee had mogen doen was hij eerste geworden. Dit keer niet uit medelij om het verlies van zijn ouders of omdat het liedje nou zo goed is maar omdat iedereen op hem zou stemmen als tegenstem tegen de EBU die lange tijd niets liet weten van wat er nu eigenlijk speelde.
Nee, het songfestival heeft zijn tijd gehad.
En daar wil ik Joost dus wel voor bedanken want dat heeft hij toch maar mooi voor elkaar gekregen, mag ik hopen.
