
Waar zijn de klimaatactivisten nu, nu God ze de mond heeft gesnoerd?
Ik denk dat onze lieve Heer hun gezeik ook moe was. “Niks ‘Global Warming’ in de zomermaand gewoon een gezellig weekje, nee weet je wat, een gezellig maandje regen met lage temperaturen” zal God gezegd hebben.
Laat die linkse niksnutten nu maar eens in de regen gaan zitten protesteren op de A16 of waar dan ook.
Niks ‘het waterkanon staat te hard afgesteld’ gewoon flinke regenbuien en weinig zon. “Ik zal ze krijgen”, zal Hij gedacht hebben.
Regen totdat ze tot op hun laatste verschoning zijn nat geregend. Even de onzin die zij uitkramen van hun lichaam wassen.
Nergens zo’n klimaatactivist te bekennen. Zelfs niet in de musea of praatprogramma’s vastgeplakt aan een tafel of schilderij.
Zouden ze een baan hebben gevonden?
Of hebben ze de benen gepakt en gevlucht naar het buitenland?
Is de auto dan ineens niet vervuilend met zijn fossiele brandstoffen, een electrische auto brengt je hier binnen de landsgrenzen nog wel op de plek van bestemming maar in het buitenland is het toch nog wel zoeken naar een laadpaal.
Of hebben ze toch het vliegtuig gepakt en een paar extra aanplantbomen op hun rekening erbij laten zetten om zo hun schuld af te kopen. Alsof zo’n vliegtuig dan ineens geen vieze lucht uitstoot.
Zouden ze in dat buitenland ook gaan staan protesteren met het gevaar van eenzame opsluiting, want zo tolerant als in Nederland zijn ze nergens. Of liggen zij, net als thuis als zij niet aan het protesteren zijn, in hun blote kont aan het strand.
Toch allemaal vragen die mij zo maar te binnen schieten.
