Gezichtsbedekking

Wordt het nu eens geen tijd dat we ook gaan handhaven en flinke straffen gaan uitdelen tijdens protesten en voetbalwedstrijden op het dragen van gezichtsbedekkende kleding?

Zouden we die mensen dan ook maar gelijk preventief fouilleren en per direkt een gebiedsverbod geven. Kan alleen het klootjesvolk, zoals ik, verzinnen dat dit soort personen op rottigheid uit zijn of zou een slissende burgemeester (ik zal geen namen noemen) met een spraakgebrek of kokend hete aardappel in haar keel dit ook kunnen bedenken? Waarom zou dit soort tuig, oftewel “pogroms” zoals een zichzelf belangrijk vindend GroenLinks denkend persoontje deze mensen noemt, dit soort kleding anders nodig hebben?

Zou dit niet een taak kunnen zijn voor de zogenaamde BOA’s die oh zo graag een wapen willen hebben? Geef ze een wapenstok en laat ze hun gang gaan. Mochten zij er niet uitkomen dan kan alsnog politie of ME ingeschakeld worden.

Dit soort praktijken zouden toch niet hoeven voor te komen.
Ik heb niks tegen protesten, Israëlieten of Palestijnen maar protesteren betekent zonder geweld, plundering of mishandeling iemand overtuigen van jouw mening op een daarvoor aangewezen plek.

Waar ik wel wat tegen heb is dat geweld in mijn land, het land waarvan ik dacht dat dit een veilig land was. Laat dat geweld lekker daar waar je vandaan komt want dat is de reden dat je je eigen land bent ontvlucht. Waarom diezelfde haat zaaien daar waar je, als veilige haven, naar toe bent gevlucht. Waarom een brandhaard maken van de plek waar je in eerste instantie welkom was. Op deze manier is die gastvrijheid heel snel over.

De reden dat steeds meer mensen rechts of ultra rechts gaan stemmen is misschien niet wat we willen maar het is wel steeds beter uit te leggen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *