
Vijf jaar heeft Queen met dat welbekende grafnummer “Bohemian Rhapsody” niet op nummer 1 gestaan. Dit waren gelijk de enige geloofwaardige jaren van 25 jaar Top 2000.
Wat zijn Nederlanders toch vastgeroest in hun keuze patroon. Is er nu (bijna) niemand die iets anders probeert te kiezen. Heeft (bijna) iedereen een lijstje in zijn/haar nachtkastje liggen zodat ze niet vergeten wie ze moeten stemmen als de top 2000 stemming begint. Die hele top 10 is hetzelfde als vorig jaar.
Wat is er zo bijzonder aan dat grafnummer van Queen? Wat mis ik dat anderen er wel in horen? Zou het komen omdat ik bij de eerste keer dat ik dat nummer hoorde op topsnelheid naar de Hema ben gefietst en daar een setje potloden en een puntenslijper heb gekocht.
Daarna heb ik twee potloden, ik weet het nog goed, de PvdA-rode en de CDA-groene, geslepen met de nagelnieuwe puntenslijper. Superscherp!
Toen in beide oren één potlood, links rood en rechts groen, gestopt en met mijn hoofd tegen de muur staan beuken net zolang tot ik het gebonk alleen nog kon voelen en niet meer kon horen. Aan beide zijde van mijn hoofd liep er bloed uit mijn oren, jahoor gelukt, beide trommelvliezen goed aan gort geprikt. Dat grafnummer hoefde ik nooit meer aan te horen.
Tjezus wat haat ik dat nummer.
