Miss Nederland 2023

Ik vraag mij af hoe het voelt om als finaliste van “Miss Nederland 2023” verkiezingen te moeten verliezen van een transseksueel.
Als iemand in een verkeerd lichaam geboren is, prima, laat je behandelen door artsen / psychologen en zorg ervoor dat je zo snel als mogelijk gelukkig bent in je andere lichaam. Die mogelijkheid is er dus maak er gebruik van.


Maar om nu mee te mogen doen als ‘omgebouwde man’ aan een Miss verkiezing vind ik toch wat ver gaan. Ik zie het ook als pure armoede van Nederland dat wij dus geen ‘echte’ vrouw kunnen aanwijzen als winnares. Wat mankeert er aan de vrouwen die hebben mee gedaan? Als ik de twee foto’s zo bekijk dan is de operatie goed geslaagd maar om nu te zeggen dat ze er beter uit ziet dan de jonge vrouw rechts…. nee, en dat is pure smaak, maar dat vind ik niet.


Ik verwacht dat dit ook gelijk de laatste keer is geweest dat er door inclusiviteit een transseksueel kan meedoen of, misschien nog wel erger, een Miss verkiezing kan winnen.
In Italië hebben ze al besloten dat je voor een Miss verkiezing ook daadwerkelijk als vrouw geboren moet zijn.


Je ziet het ook in de sport gebeuren, mannen die in een verkeerd lichaam zaten en nu als vrouw etappes winnen met wielrennen.
Het zou niet moeten kunnen, mannen hebben toch een ander lichaam, spieropbouw en testosteron die vrouwelijke wielrenners niet tot zich mogen nemen om hun prestaties te bevorderen.
Ik denk dat het voor transseksuelen en hun tegenspeler eerlijker is als er een aparte groep voor zou bestaan waarin zij hun sportieve prestaties meten of zoals nu bij de Miss verkiezing hun schoonheid meten (alsof schoonheid zich sowieso objectief kan laten meten).

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *