
Zo slecht die Grand Prix van Las Vegas. Tijdens de eerste vrije training raakten de auto’s van Ocon, Zhou en Sainz beschadigd.
De wagen van Sainz moest zelfs op een oplader terug naar de paddock. Nadat daar een putdekseltje doorheen was geschoten bleek dat er essentiele onderdelen moesten worden vervangen waardoor -ie een tien plaatsen gridstraf oploopt. Dankjewel FIA/FOM/Liberty
Media voor het spenderen van 460 miljoen dollars aan feestruimte en shows.
Misschien was het beter geweest om ook geld uit te trekken voor het parcours en tribunes.
De eerste vrije training duurde iets meer dan 8 minuten voor de rijders en publiek. En toen viel de rode vlag om daarna direkt de wagens binnen te laten staan.
Na uren wachten werd het circuit fan-vrij gemaakt waardoor deze dus geen toegang meer hadden tot het circuit waar de tweede vrije training nog moest gaan beginnen. Het publiek werd weggeleid en bleek er een voetgangersbrug onveilig te zijn verklaard waardoor het wandelende publiek een lange omweg had naar buiten toe.
Ik heb het nu voor het gemak maar even niet over de kaartjes van honderden tot duizenden dollars waar je dus 8 minuten plezier van hebt gehad of de broodjes waar je 250 dollar voor moest neertellen.
De tweede vrije training werd uren uitgesteld om daarna nog twee keer een kwartier te worden uitgesteld.
Als een race na 11 maanden op deze manier verloopt waarbij die clowns wel even zouden laten zien hoe een race “spektakel” zou moeten worden en de nieuwe standaard zou zijn voor volgende races dan zijn zij daarin geslaagd. Spektakel was het als we chaos onder die noemer zouden laten vallen.
USA, Las Vegas Grand Prix sucks!
Op de één of andere manier blijft het toch het land der clowns.
