
De PVV is, of je het daarmee eens bent ja of nee, gekozen door de bevolking. De kans op kiesfraude in Nederland is erg klein. De kans dat hij op frauduleuze manier de verkiezingen heeft gewonnen is dus (zo goed als) uitgesloten.
Wat geeft de mens dan het recht om overal te protesteren tegen zijn overwinning?
Persoonlijk ben ik van mening dat de angst die links nu wederom probeert te zaaien weer Fortuyn-achtige acties in het leven roepen. Hebben al die linkse partijen dan niets geleerd van het verleden of zijn zij dat “incidentje” alweer vergeten? Wordt Frans Timmermans de volgende Nederlandse linkse politicus met bloed aan zijn handen dankzij demonisering?
Mocht er iets gebeuren met Wilders dan zal links bij nieuwe verkiezingen nog groter worden afgestraft zoals dat gisteren al voor een groot deel is gebeurd.
PVV heeft inderdaad ‘rare’ opvattingen maar wees gerust, deze druisen in tegen de grondwet. Deze punten, die volgens zeggen “in de ijskast staan” kunnen alleen aangepast worden als de grondwet wordt aangepast. Om dat te bewerkstelligen moeten eerst beide kamers, de eerste en tweede, stemmen en dan moet er een 2/3e meerderheid zijn. Ook moeten daar tussendoor nieuwe verkiezingen komen. De kans dat dit gaat lukken is wederom nihil.
Verder kan hij niet alleen regeren dus zijn er coalitie partners nodig. En geloof mij die zullen hem goed in de gaten houden.
Er zal wat veranderen maar die veranderingen zijn niet zo groot dat we ’s ochtends in angstzweet wakker moeten worden.
Het is trouwens wel zo eerlijk om PVV de kans te geven dat zij kunnen laten zien dat zij deze verantwoording aan kunnen. Kunnen zij dat niet dan valt het kabinet en komen er gewoon weer nieuwe verkiezingen en de winnaar van die verkiezingen zullen dan de puinzooi ruimen die dan is achter gebleven. Nederland vergaat dus niet.
