PETA gekte

Ik vraag mij weleens af: “kan de gekte nog gekker?” en spijtig genoeg moet ik daar weer bevestigend op antwoorden. Wat is er namelijk aan de hand…

PETA, een of andere linkse groepering van op hun achterhoofd gevallen dwazen, heeft zichzelf de vraag gesteld: “wat kunnen wij verzinnen om weer eens in de belangstelling komen te staan?”.
De linkse onderafdeling van de denktank bedacht het volgende: laten we ons eens gaan beklagen over de dieren die van hout, plastic of waar dan ook van gemaakt zijn en waarop kinderen een lach op hun gezicht krijgen als zij daarop zitten. Als voorbeeld dragen zij de kermis carrousel aan.

Zijn deze, ja ik prefereer toch de aanspreektitel ‘debielen’, wetende dat ik hiermee de debielen beledig die geen kwaad in zin hebben, echt zo verschrikkelijk geschift dat zij hiermee komen aanzetten. Ja, zo geschift zijn zij. Zelfs (ex) 2e kamerleden zoals o.a. Attje Kuiken (PvdA), ja echt waar ze heet Kuiken, hebben zich geschaard achter dit idee.
Hun achterliggende gedachte is dat dit de opstap is tot het berijden en dus mishandeling van dieren in het echte leven. Dit geldt dus voor de dolfijnen, giraffen, paarden, wipkippen en weet ik of God veel wat.

Nu hebben we gelukkig geen demissionair kabinet waar aandacht voor nodig is, geen Groninger aardbevingscrisis, geen toeslagen crisis, geen Limburgse wateroverlast problemen waar geen tijd en aandacht voor nodig is.
Gelukkig zijn die allemaal opgelost en kunnen we nu volop aan de slag om de wipkip en zijn vriendjes te gaan verbieden.

Het is toch echt te debiel voor woorden. Waar bemoeien dit soort debielen zich mee? Waarom is de wereld zo ontzettend debiel geworden? Ik stond altijd volop achter de corona vaccinatie maar ik heb nu toch wel mijn twijfels. Zou dit vaccin echt de hersens hebben aangetast? Of is het eenvoudiger te verklaren?
Zijn hun moeders soms tijdens hun zwangerschap zo hard in hun buik getrapt door een paard waarbij de ongeboren foetus een hersenbeschadiging heeft opgelopen?

Wat wordt het volgende waar men zich mee bezig gaat houden? Aborteren van de ongeboren vrucht van iets wat had kunnen uitgroeien tot mens als bekend is dat het kind een achternaam krijgt wat betrekking heeft op een dier? Zullen we dan met terugwerkende kracht gaan beginnen bij ons aller Attje Kuiken?

En hoe zit het met ‘de rups’, de vlinderstrik, de zwembad krokodil, de vis teenslippers, de koekoeksklok en mijn favoriet ‘de eendenbek’?
Mogen deze nog wel?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *