Gelijke rechten

U kent ze waarschijnlijk wel, die teksten op spandoeken of protestborden, niet zelden voorzien van taalfouten, met de woorden: “gelijke rechten voor iedereen”.
Netjes of vluchtig op een groot bord geschilderd en vast gehouden door de economisch vluchteling, de linkse azijnzeiker, de BLM groepering, de beroepsklimaatactivist of welke, meestal door links gesteunde, groepering of wie dan ook.

Maar wat betekent dit eigenlijk “Gelijke rechten voor iedereen”?

Houdt dit ook in dat mijn kinderen recht hebben op dezelfde woning als waar de economisch gelukszoeker naar op zoek is?
Dat iedereen, ongeacht ras, geloofsovertuiging of wat dan ook achter aansluit in de rij voor een passende woning? Dat deze niet met voorrang wordt behandeld?

Dat dit protesterend persoon net als iedereen gewoon betaald voor het bioscoopkaartje of sport abonnement net zoals de mensen die in armoede leven en bij de voedselbank hun eten moeten halen en waar géén uitzondering voor wordt gemaakt.

Dat deze relnicht net als ieder ander een zelf betaalde zorgkosten + aanvullende verzekering heeft zoals ook het gezin dat in pure armoede leeft? Dat deze niet door de staat wordt betaald omdat ze hierheen zijn komen vliegen?

Dat de Oekraïners net als ieder ander huur betalen als zij werk hebben gevonden en gesetteld zijn en niet omdat zij hierheen zijn gevlucht om onder hun dienstplicht uit te komen, worden voorzien van diverse extraatjes?

Betekent “gelijke rechten” ook dat iedereen dezelfde sollicitatie procedure doorloopt en wordt beoordeeld op zijn kennis en/of kunde? Dat deze relschopper niet bovenaan de lijst wordt gezet omdat een of ander gehandicapten, vrouwen, of minderheidsgroepering quota gehaald moet worden?

Dat iedereen zijn eigen traditie mag blijven behouden en dat eeuwen lange tradities gevierd kunnen worden zonder dat er een zwarte piet in elkaar getrapt hoeft te worden?

Dat iedereen de woorden “fijne kerstdagen” in zijn reclamefolder mag gebruiken in plaats van “fijne decemberdagen” uit pure angst dat zij anders door “de wokies” geboycot worden?

Houdt “gelijke rechten” in dat iedereen net zoveel recht heeft op een stukje vlees als een veganist recht heeft op zijn baal hooi?
Dat ik in de supermarkt niet raar word aangekeken als ik een stukje vlees afreken?

Dat ik net zoveel recht heb om naar de vakantie bestemming te vliegen zoals de economisch gelukszoeker het recht heeft om vanuit zijn land hierheen te komen vliegen om meer te verdienen dan zijn oorspronkelijke buurman?

Dit zijn maar een aantal vragen die ik heb bij zo’n linkse uitlating van “gelijke rechten”.
Ik ben niet tegen vluchtelingen die uit oorlogsgebieden komen om daar de ellende te ontvluchten.
Ik ben niet tegen de arbeidsmigrant die wij in de jaren zeventig zelf hebben binnen gehaald om ons vuile werk op te knappen en ook niet tegen werkende vrouwen, gehandicapten of minderheidsgroeperingen.
Ik ben wel tegen steun als die steun ook niet geldt voor anderen die het nodig hebben.

Dus mochten die linkse beroepsprotesteerders uit pure betrokkenheid ooit nogeens zo’n bordje uitschrijven laten ze dan bedenken dat er meer personen gediscrimineerd worden.
Zoals de mensen die nu in armoede leven, kinderen die een woning zoeken of mensen die wel van een stukje vlees houden.

Laten zij dan ook een bordje uitschrijven met de woorden “gelijke rechten = gelijke plichten” of anders niet te snel zeiken en alleen naar de situatie kijken van de groepering die zij nu weer moeten steunen door middel van (terroristische) protestacties.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *